Debut i fortsättningsklassen
Den 24/1 gäller det för jag och Jackie, då blir det debut i fortsättningsklassen. Som jag längtar! Vi har ju inte tävlat något sedan i juni. Lite nervös är jag redan nu för de senaste veckorna har träningen inte gått som den brukar. Jackie är väldigt ofokuserad, gör fel på sådant hon kan riktigt bra, sätter sig snett…….. Men hoppas på att det blir bättre men jag känner att huvudsaken är att vi har roligt på tävlingen 😃
Mvh Sabine
Kul! Hoppas det går bra och att ni har kul. :)
"På natten är alla katter svarta"
Så roligt! Hur gick det för er? :)
www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyr
#1 Tack! #2 Det var en dubbel så startade två gånger. Start 1 gick åt skogen😂Under uppvärmningen gick hon snyggt och jag tänkte att detta borde gå bra. Väl ute på banan hade hon nosen i marken hela vägen och moment som hon gjort tusen gånger fattade hon inte alls nu. Kan säga att det aldrig gått så dåligt för oss varken på tävling eller träning. Det slutade på 44 poäng, trodde det skulle gå ännu sämre. Start 2 - då fick jag tillbaka min drömhund. Hon gick riktigt snyggt men då kom matte och förstörde allt😐 På 270 höger gick jag åt vänster istället…. Men det slutade på 87 poäng så jag är helt klart nöjd!
Mvh Sabine
Så typiskt! Men vad roligt att det gick så bra på andra vändan. 😎Grattis till fint resultat! 🙂
www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyr
Roligt att höra att ni debuterat i fortsättningsklassen och att ni nu iaf har ett godkänt resultat!
Hur har det gått för dig och Jackie? Här ni varit ute något mer på rally tävling?
Efter debuten var vi på ett par styckna under våren och kan inte påstå att det gått bra. Mycket beror det på mig för att jag blir nervös men kändes som Jackie började tycka att det var tråkigt. Vi tog en paus under sommaren både från tävlingar och även träningar eller det blev lite rallyträning men då tränade vi på de högre klassernas moment. Tror hon började tycka att det var för enkelt. I september startade vi igen och hon var otrolig. Var verkligen super nöjd över hennes följsamhet och vi hade super roligt . Men jag var för nervös så jag sabbade allt så vi fick inte ett godkänt resultat, vi hamnade på 67 poäng men jag är nöjd.
Nu är jag taggad på fler tävlingar men tyvärr bor jag inte på bästa stället för tävlingar så finns inga fler tävlingar (om jag inte missat någon) i närheten här för än till våren.
Mvh Sabine
Roligt att er paus iaf gav effekt och att ni nu båda hittat tillbaka till det roliga med rally. Nu är det bara matte som behöver lite mer träning på att tävla så kommer det nog snart gå hela vägen för er 😃
#8 Tack! Det kändes verkligen roligt. Jo precis jag måste verkligen lite mer träning på att tävla😃
Mvh Sabine