Rallylydnad

Etikettblandat
Läst 3381 ggr
Fialialej
0

Planer, förväntningar och mål 2016

Vad har ni för planer, förväntningar och mål med rallylydnaden i år? :)

"På natten är alla katter svarta"

Fialialej
0

Vi ska få upp våran tävlingsvana, och en förhoppning är att vi ska komma upp till fortsättningsklassen. Hade nog kunnat gå redan förra året om jag bara hade vågat åka på tävling. ;)

När det gäller träning så ska vi hålla igång med regelbunden träning på olika platser och i olika miljöer.

meerschweinchen
0

Vi ska försöka ta RLDF och kanske hinna med att debutera i avancerad. Men framförallt är det matte som ska träna på att inte förvirra sig när vi går en bana😂 senaste tävlingarna vi varit på så har jag alltid gjort något dumt och sist diskade jag oss pågrund utav att jag gick förbi en skylt…. om ja inte hade gjort det hade vi inte fått några fel.

Mvh Sabine

[Giiisella]
0

Jag är helt ny inom detta och vi har precis börjat en nybörjarkurs. Hoppas kanske kunna starta i nybörjarklass till hösten. Finns det någon åldersgräns för hunden för att börja tävla?

meerschweinchen
1

Hunden ska vara 10 månader för att få tävla i rallylydnad :)

Mvh Sabine

OurOzzy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ozzy har nu gjort 4 starter i fortsättningsklass (alla med kvalificerade resultat) så titeln RLD F är uppnådd så vi siktar iallafall mot att komma upp i mästarklass i år. Stannar dock kvar lite till i fortsättningsklass för träningens skull och så blir det debut i avancerad klass i sommar 😊 Har ni några speciella tävlingsrutiner ni tränar in inför tävling? Alltid kul att höra andras strategier :)

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

meerschweinchen
0

#5 Grattis! Vilka roliga mål :D  

Samma vecka som tävlingen är tränar vi mest bara några moment i taget. Vi går ingen längre bana. Dessutom som nu när jag tävlar i fortsättning tränar jag bara på dem moment som ingår där just den veckan. Så jag tränar inte på de som kommer i avancerad klass som vi tränar på annars.

Mvh Sabine

Fialialej
0

Klarade två kvalificerande resultat till i nybörjarklassen idag, och får nu flytta upp! Heja heja! :D Nästa tävling (forts) 10/6

meerschweinchen
0

#7 Grattis så roligt 😃

Mvh Sabine

Fialialej
0

Klarade två ganska dåliga, men ändå godkända, rundor i fortsättningsklassen igår. Båda 75p. 👍

Fialialej
0

Knep två fortsättningsrundor till idag; 84p (4:e plats) och 79p (6:e plats). Uppflytt! :)

meerschweinchen
0

#10 Så roligt att det går så bra, grattis igen😃 När blir nästa tävling?

Mvh Sabine

Fialialej
0

#11 Tack! 👍 
Tänkte åkt till Karlstad 8/7 (dubbla avancerad) men det krockar med jobb, så nu har vi inget planerat innan Falkenberg sista helgen i juli. Blir massa träning istället. :)

meerschweinchen
0

#12 Synd men roligt med massor av träning :)

Mvh Sabine

Rollo&Sansa
1

Vi blev klara med fortsättningsklassen i våras, nu tränar vi inför start i avanceradklass i okt. =)

Jaxination
2

Hoppas kunna ta RLD A innan året är slut! Ändå nöjd med att vi klättrat 2 klasser bara i år. Har ett godkänt resultat i avancerad :)

/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

Fialialej
0

Vi är uppe i Mästarklass nu, och jag hoppas vi hinner ta tre godkända innan året är slut. Tyvärr har jag klantat mig lite med anmälningarna, så vi får se.

meerschweinchen
0

Vad spännande mål alla har! Själv så har vi tagit en liten paus från rallylydnaden i sommar men hoppas på en start på tävlingsbanan igen den 11 september :) Fortsatt i fortsättningsklassen då.

Mvh Sabine

Kitten86
0

Mina mål har varit att debutera min äldsta i avancerad klass och debutera min yngsta i nybörjarklass. Min yngsta har jag debuterat med och han har tagit 2 godkända resultat. En bonus vore om vi hinner tävla igen och ta titeln iår! Min äldre har jag inte hunnit träna in de avancerade momenten med alls, pga mitt jobb, så misstänker att debuten inom klassen får flyttas till 2017 istället eftersom det inte är så mycket tid kvar på detta år…

meerschweinchen
0

#18 Roligt att det gått så bra med din yngsta! :D

Mvh Sabine

Kitten86
0

Tack, det tycker jag också!