Rallylydnad

Etikettnybörjarklass
Läst 3135 ggr
Kelin
0

Svåra nybörjarbanor

Hej har precis tagit upp rallyn igen. Tänkte om ni kan ge mig svåra nybörjar banor (om det finns)? Min inspiration börjar ta slut och det är min tur att ta med banan ;) Även lätt fortsättningsbana mottages tacksamt! Undrar även om ni har några tips när man gör rally banor?

IngaTrnqvist
0

Beror ju lite på vad man tycker är klurigt. Tävlade på en bana med 4 (!) konmoment i rad i lördags (enkelslalom, högerspiral, enkelslalom, högerspiral). Både min och andra hundar vad jag såg tyckte det var långtråkigt med så mycket fotgående utan några "riktiga" moment. Kan lägga upp den när jag kommer hem om du vill.

Kelin
0

Tack! Ja, vad tråkigt med så mycket koner på tävling ;) Dock bra i träningssyfte. Är det stor skillnad på fortsättningsbanor och nybörjarbanor? :)

IngaTrnqvist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, det är något som jag kommer träna på väldigt mycket i framtiden. Men sen startade jag sist också samtidigt som jag har en noshund, inte den bästa kombon ;) men vi kör på så gott det går. Vet inte hur stor skillnaden är på själva banorna, men tror att de lägger in lite fler fällor i fortsättning. Sen har de ju bla frestelse i fortsättning som kan vara lite klurigt.

Kelin
0

Tack! Såg ut som en väldigt bra träningsbana. Mina hundar tenderar att stoppa nosen i backen extra mycket vid just koner.. Vet inte om det är tråkigt eller perfekt pryl att kissa på ;)

IngaTrnqvist
0

Ja, min hund är likadan, börjar nosa om det blir för mycket gå. Dessutom lärde jag in tricket "gå och låtsaskissa" på en kon, kanske inte bästa idén när jag tänker efter (a) Tror (hoppas) att han inte skulle få för sig att göra det på plan i alla fall.